Nejčastější dotazy
- Lze přestavět na LPG pohon vozidlo s turbodmychadlem ?
- Je možno prodloužit interval výměny oleje u vozidla s pohonem LPG ?
- Prodlouží se životnost motoru při provozu na LPG ?
- Doporučujete použití speciální zapalovacích svíček pro plynová vozidla ?
- Jak ovlivňuje správný chod motoru na plyn stav zapalovací soustavy ?
- Jak často se musejí provádět revize zařízení LPG ve vozidle?
- Jak je to s měřením emisí u plynových vozidel ?
- Je stanovena životnost nádrže na plyn ?
- Jak dlouho trvá přestavba vozidla na plynový pohon?
- Jak se projevuje kvalita LPG na funkci plynového zařízení?
- U kterých čerpacích stanic LPG se prodává kvalitní palivo?
- Je třeba dodržovat nějaká zvláštní bezpečností opatření při provozu vozidla s plynem?
- Potřebuje vozidlo přestavěné na plynový pohon ke svému provozu benzín ?
- Je třeba měnit nastavení předstihu zapalování při provozu na LPG ?
- Lze namontovat plynové zařízení do všech vozidel ?
Jestliže máte jakýkoli jiný dotaz ohledně LPG či CNG tak Vám rádi odpovíme.
Lze přestavět na LPG pohon vozidlo s turbodmychadlem ?
Ano, lze upravit vozidla s turbem u benzínového provedení.
Je možno prodloužit interval výměny oleje u vozidla s pohonem LPG ?
Ano, je to možné, ale nedoporučujeme. Je vhodnější dodržet interval výměny doporučený výrobcem vozidla. Většinou to je po ujetí 15000 km nebo jednom roce provozu.
Prodlouží se životnost motoru při provozu na LPG ?
Nelze jednoznačně potvrdit, že by při použití LPG došlo k prodloužení životnosti motoru i když LPG má větší antidetonační schopnosti než benzín a z jeho spalování nevznikají karbonové usazeniny. Každopádně nedochází ke snížení životnosti motoru.
Doporučujete použití speciální zapalovacích svíček pro plynová vozidla ?
Na základě naší zkušenosti s těmito svíčkami nemůžeme doporučit. Používáme svíčky s jednou elektrodou , které jsou určeny pro benzínový motor. Nejlepší zkušenosti máme se svíčkami NGK nebo Bosch pro jejich poměrně dlouhou životnost a spolehlivý provoz jak na benzín tak na LPG a také pro možnost nastavení vzdálenosti elektrody, což u tříbodové svíčky není dobře možné.
Jak ovlivňuje správný chod motoru na plyn stav zapalovací soustavy ?
Zapalovací soustava je pro správnou funkci plynového zařízení velmi důležitá. Pro hoření směsi plynu a vzduchu je velmi důležitá kvalitní jiskra pro zapálení . Plyn je v tomto ohledu mnohem "choulostivější" než benzín. Velmi důležité jsou svíčky a správná vzdálenost elektrod a také stav zapalovacích kabelů. U vozidel s mechanickým rozdělovačem je důležitá dobrá funkce i tohoto dílu. Při špatném stavu těchto dílů dochází ke zpětným zášlehům směsi paliva do sání motoru v důsledku špatného zapálení směsí.
Jak často se musejí provádět revize zařízení LPG ve vozidle?
Doporučená zkouška těsnosti a prohlídka plynového zařízení výrobcem plynového zařízení je 1x ročně. Tato prohlídka je též prováděna v rámci měření emisí. Intervaly pro servis jsou podobné. Výměna membrán ve zplynovači se doporučuje po 60000 km.
Jak je to s měřením emisí u plynových vozidel ?
Termíny pro přistavení vozidla k měření emisí a technické prohlídce vozidla s plyn.pohonem jsou stejné jako u vozidla s pohonem na benzín. Rozdíl je jen v postupu měření plynových vozidel, kdy je prováděno měření při chodu motoru postupně na obě paliva a kontrola těsnosti plynového zařízení.
Je stanovena životnost nádrže na plyn ?
Ano, doklad o platnosti tlakové zkoušky nádrže na LPG je vydáván výrobcem nádrže a má platnost 10 let. Na základě vyjádření většiny výrobců nádrží je třeba po této době nádrž vyměnit.
Jak dlouho trvá přestavba vozidla na plynový pohon?
U běžných vozidel se většinou přestavba provede za jeden pracovní den. To jsou vozidla se čtyřválcovým motorem kde se používá klasické plynové zařízení. U vozidel s 6 válcovým motorem, u větších objemů motorů, při složitějším umístění nádrže a při použití vstřikování plynu se přestavba a seřízení plynového zařízení provede během dvou dnů.
Jak se projevuje kvalita LPG na funkci plynového zařízení?
Kvalita plynu ovlivňuje správnou funkci zařízení dost podstatně. Např. nesprávný poměr propanu a butanu v zimním období způsobuje problémy při běhu studeného motoru na volnoběh. zejména u karburátorových motorů, kde je možno startovat přímo na plyn(moderní systémy neumožňují přepnout po startu z benzínu do plynu pokud není dosažena správná teplota v chladicím okruhu motoru, na který je napojen zplynovač). Malý obsah propanu ve směsi způsobí malý výkon motoru.V plynu jsou škodlivé i mechanické nečistoty, které zanáší potrubí, filtr plynu a zplynovač a způsobují nefunkčnost bezpečnostních uzavíracích ventilů. Bohužel v České republice je kvalita plynu dost velký problém.
U kterých čerpacích stanic LPG se prodává kvalitní palivo?
Dle našich zkušeností má jednoznačně trvale výbornou kvalitu plynu firma FLAGA. Můžeme doporučit čerpání u stanic, které odebírají LPG od toho distributora. U ostatních distributorů není kvalita vyrovnaná. Nedoporučujeme tankovat u mobilních čerpacích stanic, které mají většinou velmi nízkou cenu a také nízkou kvalitu.
Je třeba dodržovat nějaká zvláštní bezpečností opatření při provozu vozidla s plynem?
Není příliš velký rozdíl mezi provozem vozidla s benzínovým a plynovým pohonem. Je zakázán vjezd do většiny podzemních garáží vozidlům na LPG proto, že LPG při úniku se drží při zemi. U čerpacích stanic LPG je nutno dodržovat pokyny obsluhy a není možno zatím tankovat samoobslužně. Jinak není z hlediska obsluhy vozidla nutno dodržovat nějaké zvláštní postupy ve srovnání s provozem na benzín.
Potřebuje vozidlo přestavěné na plynový pohon ke svému provozu benzín ?
Ano, potřebuje. Většina vozidel s vstřikováním paliva je vybavena plynovým zařízením, které umožňuje provoz na plyn až po nastartování motoru na benzín, takže vždy je potřeba udržovat v nádrži minimální množství benzínu. Je také dobré udržovat benzínové vstřikovače v provozu, aby se nazalepily.Nezapomínejme, že se jedná o alternativní pohon benzínhttp://www.gera.cz/plyn.
Je třeba měnit nastavení předstihu zapalování při provozu na LPG ?
Ne, není to potřeba. Hodnoty předstihu zůstávají pro LPG stejné. Jiná situace je u CNG (zemní plyn) tam je předstih potřeba změnit.
Lze namontovat plynové zařízení do všech vozidel ?
Prakticky ano. Pokud jsou to vozidla s benzínovým motorem a chladicím vodním okruhem.