LPG přestavby - Přestavby aut na LPG a CNG - Přestavby LPG - CNG, auto servis LPG a CNG - GERA s.r.o.

tel.: 495 544 524 / mobil: 603 248 720
GERA s.r.o.

LPG přestavby

Pro LPG přestavby používáme komponenty od firem ELPIGAZ, AGC, EMER. Podle technické úrovně upravovaného vozidla (emisní kategorie), způsobu přípravy směsi paliva a jeho řízení zvolíme vhodné zařízení. Namontované zařízení lze samozřejmě kdykoli přemontovat do jiného vozidla stejné emisní kategorie. 

Jsme autorizovanou montážní dílnou plynových zařízení značky ELPIGAZ, Auto Gaz Centrum a EMER. Jednotlivé komponenty těchto značek, se vyrábějí v Itálii u renomovaných výrobců plynových zařízení jako například firmy Tomasetto, A.E.B., REIL, Valtek, atd.

U námi prováděných instalací používáme výhradně elektroniku od italských výrobců, která je prověřena dlouholetou praxí po celém světě.

Ekonomika provozu na LPG

Provozem na LPG lze dosáhnout zhruba polovičních nákladů na PHM proti benzínu. Při provozu na CNG je to zhruba třetina ceny benzínu.

Pro výpočet úspory a návratnosti investice do přestavby vozidla můžeme použít jednoduchý výpočet vycházející z aktuálních cen benzínu a LPG. Dlouhodobě se ceny LPG pohybují mezi 40 až 60% ceny benzínu.

Návratnost a úspory závisejí na počtu ujetých kilometrů. Řidič, který ujede v průměru 8000 km za rok, patrně výhody jízdy na plyn moc neocení a návratnost investice bude dlouhá. Jiné to již bude při ujetí 30 000 km a více.

Výhody přestavby vozidla na LPG

  • až o 50% nižší provozní náklady oproti benzínu
  • zvýšení celkového dojezdu vozidla při použití obou paliv
  • výrobcem schválená zařízení zaručují vysokou bezpečnost (vyšší než u benzínové části!)
  • hustá síť čerpacích stanic
  • LPG do vozidla tankuje obsluha čerpací stanice
  • osvobození od silniční daně (od 1.1.2009) – v částce (dle objemu vozidla) 1.800 – 4.200 Kč ročně
  • tišší chod motoru
  • ekologičtější provoz
  • garance 2 roky na celé zařízení
  • zplodiny bez olova a karcinogenních látek
  • prodlužuje se životnost motorového oleje i motoru, protože se nevytváří karbonové usazeniny
  • plní emisní limity (EURO 4, EURO 5)
  • vysoké oktanové číslo zajišťuje téměř dokonalé spalování bez detonací
  • snižuje produkci emisí škodlivin

Nevýhody

  • počáteční investice do přestavby
  • zmenšení zavazadlového prostoru při použití válcové nádrže, při použití toroidní (kruhové) nádrže je toto eliminováno
  • snížení výkonu vozidla v průměru o 5-10 % dle typu motoru a použitého zařízení LPG

Nejmenší snížení výkonu je u plynového zařízení sekvenčního vstřikování LPG.

Princip činnosti jednotlivých komponentů:

1. Plnící koncovka:
Plnicí koncovku lze namontovat do nárazníku vozidla nebo je-li zde prostor, tak pod víčko benzínového plnění. Slouží k připevnění tankovací pistole a k následnému natankování nádrže.

2. Nádrž: Je naplněna kapalnou fází s tlakem kolem 10 baru. Nádrž je v vyrobena z vysoce kvalitní svařované oceli a tepelně ošetřena tak, aby se zabránilo zlomům v případě nehody. 

Toroidní nádrže se nyní běžně používají, protože mohou být umístěny uvnitř otvoru pro náhradní kolo, ale lze také použít válcové nádrže.

3. Multiventil: jel namontovaný na nádrži a skládá se z několika částí. Umožňuje plynu vstup do nádrže a automaticky zastaví plnění, když je nádrž plná z 80%. K dispozici je zde ukazatel hladiny, ruční ovládací kohoutek a elektromagnetický ventil, který uzavírá výstup LPG, pokud není LPG provozu nebo když motor neběží. Tlakový pojistný ventil hlídá nadměrný tlak v nádrži a znemožňuje tak vybuchnutí nádrže. 

Multiventil je uzavřen v plynotěsném prostoru s vývodem pod vozidlo, aby se zabránilo plynu 
vniknutí do vozidla.

4. Reduktor: Má na starosti odpařování plynu z kapalné fáze a tím snížit a stabilizovat 
tlak na optimální hodnotu pro vstřikovače. Reduktor je vybaven, stejně jako multiventil, bezpečnostním  elektromagnetickým ventilem, který uzavírá plynové vedení, když je motor vypnutý.

5. Plynový filtr: garantuje tok plynu bez nečistot a zbytků mastnoty. Ve většině systémů je zde také snímač tlaku a teploty plynu, které optimalizují funkci systému.

6. Plynové vstřikovače: Jsou řízené řídící jednotkou plynu a vstřikují správné množství plynu do každého válce ve správné fázi motoru.

7. Přepínač: Umožňuje řidiči přepínat mezi plynem a benzínem a ukazuje úroveň hladiny plynu v nádrži s použitím řady led diod. 
Během normálního provozu se auto zahřívá na benzin a přepne se automaticky na LPG bez vědomí řidiče. Tato změna nastane, když okruh vody dosáhne požadované teploty (kolem 35 ° C). 

8. Plynová jednotka: Jednotka plynu komunikuje s benzínovou přes signály přijaté ze snímačů systému. Na základě těchto informací a kontroly snímačů, vstřikovací zařízení plynu provádí výpočet množství plynu pro vstřikování.  Řídící jednotka je naladěna během instalace podle specifických vlastností motoru a je vybavena řadou učebních programů, které mění parametry v závislosti na požadavku benzínové řídící jednotky.

Kontakt

Panelová 1126
Hradec Králové, sklad. oblast
Telefon: 495 544 524
Mobil: 603 248 720

Autoservis, přestavby

Po-Pá 7:00 - 15:30
So, Ne zavřeno

Přestavby LPG a CNG  /  Autoservis - Pneuservis  /  Dotaz na cenu  /  Kontakt
Doporučujeme: Tuning shop  /  Přestavby na LPG - Elpigaz
2014 © design strong>regereklama, skript smartsolution